Jag är obotligt nyfiken.Bl.a på hur kroppen och hälsa fungerar.Sen är det roligt att blogga.Min ide är att inte riktigt veta vart jag är på väg,jag tar något från det inlägg jag håller på med och undersöker vidare.Jag lär mig själv under tiden.

lördag 15 november 2014

ENKLA OCH BILLIGA LÄRDOMAR

Enklaste och billigaste  lärdomarna som jag lärt mig
medan jag suttit här och bloggat.

ANDNINGSÖVNINGAR

T.ex
Några gånger om dagen håll andan så länge det
 känns bekvämt.Andas sen som vanligt en stund
och håll andan igen.Gör detta 3 gånger.
Förbättrar syresättningen
Lugnande

VATTEN
Drick tillräckligt med vatten
Bra för allt möjligt tänkbart,vi består ju av omkring
70% vatten.

DUSCHA KALLT
Varför inte sluta duschandet med 30 sekunder
kallt vatten
Blodcirkulationen
(Ev blodsockerkontrollen)

TORRBORSTNING
Sätter fart på lymfsystemet.

STRETCHÖVNINGAR
Smidigheten
Avslappningen
Cirkulationen

SITT NER OCH GÖR INGENTING
Superviktigt att stressa av

SOVA 
Också viktigt för alla kroppens system

MOTION OCH TRÄNING
Ut och röra på oss,har ni hört det förut??

GRÖNT
Ja nu blir det lite dyrare,men jag tar med detta ändå
för här slår vi många,många" flugor" i en smäll
om vi äter RIKLIGT av det  gröna t.ex
mineraler
vitaminer
Karotenoider
fytokemikalier
antioxidanter
bitterämnen
omega 3
klorofyll
hjälper oss att syresätta kroppen
nitrat-nitrit-kvävoxidsystemet
PH-värdet

För att göra det billigare:Odla själv,ute,inne
grodda osv. Köp pulver och blanda själv.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar