Jag är obotligt nyfiken.Bl.a på hur kroppen och hälsa fungerar.Sen är det roligt att blogga.Min ide är att inte riktigt veta vart jag är på väg,jag tar något från det inlägg jag håller på med och undersöker vidare.Jag lär mig själv under tiden.

fredag 17 januari 2014

Alfa -Vågor/Frekvenser del 2

ALFA-VÅGOR
Avspänt koncentrerad
Vaken vila
Harmoni
Avslappnad men koncentrerad

Avslappnad men kreativ
Inre lugn
Avslappnad närvaro
Känner du igen dig.Gratulerar. Du har koll på dina alfa-vågor.
Men vi andra då,vad gör vi? Ja det är frågan?
Förutom det som jag skrev om i förra inlägget om
 goda känslor och ta oss tid att använda våra sinnen,så
är det vad jag förstår olika typer av avslappnings 
övningar som gäller.T.ex
Andningsövningar
Mindfulness
Lugna rörelser
Sitta på trappen och göra ingenting

(Det finns en bok som heter just vaken vila. Har inte
läst den.http://www.vakenvila.se/)

ÖVRIGT
Får tallkottskörteln att producera melatonin.


Nästa inlägg:Jag tar ordet melatonin härifrån och 
lär mig mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar